GY.I.K.



Új vagy a jóga világában? Nem jártál még nálunk?

yoga_AMS

Segítünk eligazodni, hogy már az első alkalommal biztonságban érezd magad.

Az egészséges élethez vezető úton a jóga egy kiváló eszköz, de azok számára, akik még sohasem jógáztak, elsőre talán ijesztő lehet sok ászana (jógapóz), amelyhez hasonló módon a jógatermen kívül talán még soha nem próbáltad “összehajtogatni” testedet. Mi, a ramadasaYoga stúdióban figyelünk Rád, és igyekszünk számodra minden segítséget megadni, hogy már az első alkalommal kényelmesen és otthonosan érezd magad nálunk, illetve a jóga világában. Óráinkon általában a hatha jóga stílusban tanítunk, minden ászana felvételét pontosan ismertetjük, segédeszközök (pl. heveder, hengerpárna, jógtégla) segítségével törekszünk rá, hogy helyesen vedd fel azt; és hangsúlyt fektetünk a légzés tudatosítására.

A kezdő órákon az ászanákat egyénre szabjuk, hogy mindenki számára kivitelezhetőek legyenek, legyen akár szó merevebb, kötöttebb, túlsúlyos vagy idősebb gyakorlóról, vagy olyanokról, akik valamilyen sérülés miatt nem tudják a jógapózt teljes egészében felvenni.

Stúdiónkról

  • Óráinkra bejelentkezés szükséges, amit a Óráink/Órarend menüpontban leírtak szerint tudsz megtenni.
  • Ha nem tudsz eljönni, az óra előtt minimum 12 órával mondd le azt, hogy másnak még legyen esélye a felszabadult helyre bejelentkezni.
  • Stúdiónk az órakezdés előtt 30 perccel nyit.
  • Kérjük vedd le cipődet a bejáratnál, és bújj bele egy számodra odakészített mamuszba. A jógatérbe illetve az öltözőbe már a utcai cipő nélkül gyere be, ezzel is ügyelve a tisztaságra.
  • Jógamatracaink és segédeszközök a rendelkezésedre állnak, nem kell hoznod sajátot. De természetesen használhatod saját felszerelésedet is, viszont ennek tárolására nincs lehetőség stúdiónkban.

Hasznos információk kezdők számára

  • Kezdő óráink alkalmasak teljesen kezdők, vagy újrakezdők számára. Itt kisebb rugalmasságot és izomerőt igénylő gyakorlatokat végzünk, egy-egy ászanát többször is felveszünk, hogy a helyes kivitelezést mindenki el tudja sajátítani.
  • Dinamikus óráink alkalmasak kezdő és haladó jógik számára is, hiszen gyakorlottságuk függvényében tudják követni a mozdulatsorokat.

Hogyan tudok bejelentkezni órára?

Annak érdekében, hogy biztosítsd a helyed, kérjük jelentkezz be minden órára. Ezt megteheted honlapunkon az Időpontok/Jógaórák menüpontban. Itt a nevedet, e-mail címedet és telefonszámodat megadva egy kattintással elintézheted a jelentkezést.

  • Bejelentkezésedet illetve az óráról leíratkozásodat az órák kezdő időpontja előtt minimum 12 órával tedd meg (tehát ha pl. az óra kedden 18:00-kor kezdődik, legkésőbb kedd reggel 06:00-ig regisztráld magad a fent megadott módon).
  • Ha már jelentkeztél órára, de mégsem tudsz eljönni, a visszaigazoló e-mailben található linkre kattintva, az óra kezdése előtt minimum 12 órahosszával tudod törölni jelentkezésedet.
  • Ha elakadsz a jelentkezés folyamatában, lépj velünk kapcsolatba az info@ramadasayoga.hu e-mail címen, vagy a 06-30-23-95-191 telefonszámon.

Miből áll egy jógaóra?

  • Óráink 75 percesek órásak (csak ha azt eltérően nem tüntetjük fel).
  • Az órát rövid ráhangolódással kezdjük, általában ülve.
  • Az óra végén pránajáma (légzőgyakorlat) és yin jóga (meditatív gyakorlás) elemekkel is találkozhatsz, ezek azonban nem állandó elemei az óráknak.
  • Az órát mindig kb. 15 perces irányított relaxációval zárjuk le.
  • Ha van kedved, zengesd velünk az OM mantrát hangosan (az óra elején és/vagy végén). Az OM mantra a világegyetem alaprezgése, a tökéletességet, a teremtő kezdetet jeleníti meg. Kiejtése: A-U-M. Egy mély belégzést követően a köldökből indítsd a hang zengetését, és fokozatosan engedd az orrnyílások felé.

Mit hozz magaddal?

  • Kényelmes, rugalmas sportruházatot (legalább térdig érő nadrág és rövid ujjú/ujjatlan póló), amit az öltözőnkben óra előtt át tudsz venni.
  • Ásványvizet, hogy tudd pótolni a folyadékveszteséget.
  • Törölközőt, amivel igény szerint le tudod teríteni a matracot, vagy meg tudsz szárítkozni.
  • Pozitív és nyitott hozzáállást 🙂

Kismama vagy? Itt hasznos információkat találsz a jógagyakorlással kapcsolatban

  • Várandósságod betöltött 13. hetétől várunk szeretettel a kismama jóga foglalkozásainkon.
  • Mielőtt eljössz hozzánk jógázni, kérd ki nőgyógyászod tanácsát, ajánlását.
  • Nincs szükséged semmilyen jógás előképzettségre, óráinkat úgy állítjuk össze, hogy várandósságod bármely szakaszában tudsz csatlakozni; és elvégezni a könnyed, egész testedet óvatosan átmozgató gyakorlatokat.
  • Az órát ráhangolódással kezdjük, hogy te is és pocakodban a babád is megérkezzetek a gyakorlásba.
  • A gátizomtorna is szerves részét képezi az óráknak, általában az óra végén kerül rá sor.
  • A kismama jógaórákat ún. szankalpás (pozitív megerősítést tartalmazó) relaxációval zárjuk. A szankalpa egy rövid, pozitívan (tagadások nélkül) megfogalmazott kijelentés, amellyel közvetlenül programozhatjuk az elme működését: mostantól kezdve másként lesz.  Saját szankalpád (megerősítésed) megfogalmazhatod előre, de a relaxáció megkezdése előtt is lesz rá alkalmad. Érdemes várandósságod alatt ugyanazt a megerősítést használnod (pl. Könnyen szülöm meg egészséges gyermekem.).

 

Comments are closed